donderdag 25 maart 2010

Acties van bedrijven (psychologie)

Er zijn nog maar weinig bedrijven die het onderbewustzijn van de consument aan de kant laat liggen. Veel bedrijven spelen hier al jaren op in. Bij bovenstaande voorbeelden kan iedereen minimaal enkele voorbeelden verzinnen van merken/bedrijven die gebruik maken van deze ‘technieken’.

Voor bedrijven is de stap om op deze wijze van advertising in te spelen niet heel groot meer. Echter is het wel zo dat bepaalde merken/bedrijven op moeten gaan letten wat nog toelaatbaar is. In het hoofdstuk ethiek staat meer hierover beschreven. Een voorbeeld is het inspelen op het onbewustzijn van kinderen, een discussiepunt is of dit toelaatbaar moet zijn aangezien het hier gaat om een zeer zwakke groep.

Het uiteindelijke doel van het inspelen op het onbewustzijn van de consument is een top of mind awareness. Wanneer een merk genoemd wordt door een consument, zonder dat deze er in principe mee in aanraking is gekomen heeft het bedrijf succes geboekt op dit vlak.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten